Dag 18 - Reisverslag uit Nouakchott, Mauritanië van robin ariens - WaarBenJij.nu Dag 18 - Reisverslag uit Nouakchott, Mauritanië van robin ariens - WaarBenJij.nu

Dag 18

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg robin

23 Februari 2011 | Mauritanië, Nouakchott

Dag 18
Vanmorgen rond 9uur opgestaan, gedoucht en klaargemaakt toen de tent opgeruimd en de spullen ingeladen. Voordat we vertrokken nog met de militairen staan praten en afgesproken dat ik volgend jaar weer terug kom en dat hij Engels heeft geleerd en ik Frans kan spreken. Ook heeft hij me laten zien hoe je het geweer achter op de pick-up moest laden, toen pakte een andere me bij mijn arm en zette me voor de auto en zei: tengtenteng. Nu iedereen klaar was zijn we vertrokken richting Nouakchott de hoofdstad van Mauritanië. Deze weg wat we gereden hebben was nog saaier dan de Sahara van te voren, Nu lag er dus echt alleen maar zand, zand, zand was gewoon te saai rijden. Na ongeveer een 200 Km gereden te hebben stonden we stil, we moesten tanken. Komen we bij een tankstation konden we daar niet tanken, behalve 300L, maar dat was wel wat erg veel! Gelukkig reed Jan met de ambulance achter ons en hebben we wat geleend tot het tankstation 150 Km verderop! Bij tankstation hebben we getankt en sommige wat koffie gedronken en zijn we weer verder gegaan opweg naar Nouakchott. In het hotel aangekomen slapen we met ongeveer 15 mensen op een kamer met gelukkig AIRCO! Toen we hoorden dat er WIFI was ging iedereen snel weer de laptop halen en verhalen posten op de site`s en dagboeken. Paul heeft nu als het goed is zijn eigen site aangemaakt? Dadelijk gaan we eten en lekker slapen, morgen gaan we de grens over naar Senegal!

• 23 Februari 2011 - 20:14

Wynn:

Lieverdjee, ik ben trots op je! :D

Je site ziet er een stuk beter uit, het was de discussie waard.. xD

x.ikhouvanjee! <3

• 23 Februari 2011 - 20:57

Mam Van Robin :

he robin leuk verslag fijn om te lezen dat je het naar je zin. jammer dat je alleen moest gaan zwemmen, samen is altijd leuker. maar ja als jij water ziet moet je erin. ben net terug van tante laura, die is vandaag 50 jaar geworden. morgen komt wynia want we letten natuurlijk heel goed op haar, maar dit is natuurlijk ook uit eigenbelang want ze komt weer helpen met de computer zodat we je morgen misschien weer kunnen bellen.
    slaap lekker en groetjes van mam

• 24 Februari 2011 - 10:50

Deb:

hey broertje dit ziet er veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel beter uit hoor. haha. alleen jammer dat je geen foto's kunt uploaden. maja dan moet je nog maar een hiep hiep hoera ik ben weer thuis feestje geven dan kan iedereen de foto's zien haha. iedereen vraag en hoe is het met robin bevalt het hem goed?? ik zeg die komt niet meer terug is een afrikaantje geworden haha. amuseer jullie nog ff en jullie zijn er al en zijn de eerste 3 weken alweer om het gaat best nog wel snel de tijd gelukkig. dikke kus en knuffel van je zussie en je badmuts